مقالات

لوله و اتصالات 5 لایه

لوله و اتصالات 5 لایه

با شروع زندگی اجتماعی و شهرنشینی استفاده از منابع اب متمرکز جوابگوی نیاز انسانها نبوده و انها را مجبور کرده تا اب را از مسیرهای دور با روشهای متعدد به محل زندگی خود انتقال دهند از جمله این روشها استفاده از لوله های فلزی بوده که پس از توسعه زندگی شهرنشینی .

این لوله ها برای کاربردهای مختلف در ساخت و سازمورد استفاده قرار گرفتنند.

این شرایط با فراهم کردن اسایش نسبی باعث حل بسیاری از مشکلات شده ولیکن در مواردی معضلاتی برای ساختمانها و ساکنان ان بوجود اورده است .

با توجه به معایب و محدودیت های لوله های قدیمی متخصصان و محققان پلیمر را بر آن داشت تا با روشهای مختلف مزایای لوله های کاربردی در ساختمان را افزایش و معایب آنرا کاهش دهند.

نتیچه این سعی و تلاش منجر به تولید لوله هایی شده است که در آن خواص لوله های فلزی و پلیمری گنجانده شده اند و با تلفیق این دو عنصر {فلز و پلیمر} لوله های نسل جدید را به وجود آورده اند که انقلابی عظیم در صنعت تاسیسات به شمار می رود .

در کشور ما ایران شرکت های مختلف با برندهای گوناگون در امر تولید و عرضه لوله و اتصالات ۵ لایه (پنج لایه ) فعالیت میکنند.

 

اطلاعات کلی اتصالات ۵ لایه

اتصالات ۵ لایه انواع لوله پنج لایه به ۳ دسته مختلف تقسیم بندی میشوند.

  • اتصالات کوپلی
  • اتصالات پرسی
  • اتصالات کلمپی
لوله پنج لایه از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟

لایه‌های تشکیل دهنده‌ی لوله پنج لایه عبارتند از: از دو لایه پلیمر، دولایه چسب و یک لایه آلومینیوم لایه درونی و بیرونی از پلیمر خاص ساخته شده‌اند که با توجه به نوع کاربرد متفاوت هستند که مقاومت لوله در برابر خوردگی و رسوب پذیری از خود نشان می‌دهند. در لایه میانی فلز آلومینیوم با روش Overlap به کار رفته است که با تکنولوژی اولتراسونیک به صورت طولی جوش شده است. برای چسباندن دو لایه درونی و بیرونی پلیمر به آلومینیوم از چسب قوی استفاده می‌شود تا یکپارچگی و مقاومت لوله را به ارمغان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *